close

Turn my mic up louder,
I got to say something.
Lightweights step it aside,
when we coming.
Feel it in your chest,
the syllables get pumping.
People on the street,
they panic and start running.
Words on loose leaf,
sheet complete coming.
I jump in my mind,
I summon the rhyme I’m dumping.
Feeling the blind,
I promise to let the sun in.
Sick of the dark ways,
we march to the drumming.
Jump when they tell us
they want to see jumping.
Fuck that, I want to
see some fist pumping.
Risk something.
Take back what’s yours
Say something that you know
they might attack you for
cause I’m sick of being treated
like I have before.
Like it’s stupid standing for
what I’m standing for.
Like this war is really just
a different brand of war.
Like it doesn’t cater the rich
and abandon poor.
Like they understand you
in the back of the jet,
When you can’t put gas in your tank.
These *****ers are laughing their way
to the bank and cashing their check
asking you to have compassion, have respect.

For a leader so nervous
in an obvious way
Stuttering and mumbling
for nightly news to replay
and the rest of the world
watching at the end of the day
in the living room laughing
like what did he say?

Amen, Amen, Amen, Amen, Amen

With hands held high
into a sky so blue
as the ocean opens up
to swallow you.

With hands held high
into a sky so blue
as the ocean opens up
to swallow you.

打開我的麥克風 轉大聲
仔細聽我說
當我們來時 輕量級選手們就通通讓開
用你的胸膛一起感應 音節砰然跳動
街上的人們開始慌張 不停奔跑
腦中活頁紙上的字句下載完畢
我打開思緒召喚我傾倒的詞韻
治癒矇蔽 我承諾要讓陽光灑落

對於按照鼓聲節奏行軍的無知方式
以及一個口令一個動作 都感到十分厭煩
去他的 我要看見拳頭揮舞
冒險吧 奪回本來就屬於你的
說出一些明知他們會用來反駁你的話
因為我已厭煩
他們用一樣的方式對待我

好像支持我所支持的很蠢
好像這場戰爭 只是名目不同的另一場戰爭
好像他不是迎合富貴丟下窮人
好像在噴射機機尾他們了解你
當你無法加滿你的油箱
這些渾蛋一路笑著到銀行/兌現支票
要求你刻意去同情/去尊敬
一個緊張不安的領導人

結巴含糊的要夜間新聞重播
最後全世界在客廳裡看著笑說
他到底在說啥

在我的客廳裡看著/我沒有笑
因為情勢緊張時我知道會發生啥事
世界冷漠/大膽的人採取行動
必須有所反應/不然就會分裂城碎片

十歲大/値得一看/另一個
與我同齡的小孩在吉普車下吸毒
被帶走遭綑綁/在樹下獲救
不知道他是否想過下一個可能是我
你看見了嗎/阿兵哥們/他們今天出發
拍去防彈背心上的灰塵
很諷刺吧/再這樣的時後 你會祈禱
但昨日就有一座清真寺被炸燬

炸彈在公車上/單車上/街道上
在你的市場裡/商店裡/衣服裡
我老爸 我知道他非常害怕
但足夠的自尊讓他不表現出來
我哥有一本書讓他自豪的捧著
紅色的封面破損的書脊
在封底/他在裡面寫下一句引述
"當富者引爆戰爭 喪命的是窮人"

就在同時 一個領導人仍不停的說
結巴含糊的要夜間新聞重播
最後全世界看著
又吃驚又憤怒
他到底在說啥

雙手高舉迎向湛藍天空
向大海張開大口將你吞噬

arrow
arrow
    全站熱搜

    深藍經典 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()